Velkommen

Vi er et team bestående af 7 fysioterapeuter, der sammen har en bred og omfattende indsigt i de fysioterapeutiske specialer. En indsigt vi anvender i det Vi lægger vægt på grundig undersøgelse, personlig behandling og vejledning.
En vigtig målsætning for os er, at klienten er i fokus.
Vi arbejder  sammen med læger og andre indenfor den konventionelle behandlerverden, i det omfang vore klienter giver tilladelse hertil.

Klinik- og hjemmebehandling – træningscenter – velværemassage -rådgivning – akupunktur – holdtræning
86 22 89 30

BOOK

Åbningstider

Mandag: 7.00-17.00
Tirsdag: 7.30-17.00
Onsdag: 7.00-17.00
Torsdag:7.30-17.00
Fredag:7.00-14.30

 

Nyheder

1 måned siden

Fysioterapeuterne Lystrup Centervej

www.facebook.com/209822692405359/posts/2214822961905312/Så er det dagen før dagen, hvor Royal Run Danmark skydes igang. Hvis det er første gang, du deltager i et løb som dette, giver vi dig her nogle gode råd med på vejen. De kan hjælpe dig til at få en endnu bedre oplevelse før, under og efter løbet. 🏃‍♀️🏃‍♂️👑

▶️ Dagen før
Pak din taske med dit gamle løbeudstyr - ikke det, du lige har købt. Hold dig til dine gamle trofaste sko, som du allerede har løbet til. Det er muligt, at dine nye smarte sko giver dig følelsen af at være lidt royal - men de kan altså også meget nemt give dig gnavesår og afsløre, at du ikke har blåt blod i årerne.

▶️ På dagen
Få godt gang i kroppen inden løbet. Følg enten den fælles opvarmning, eller lav dit eget program med let løb på stedet, majestætiske sprællemandshop og gadedrengeløb. Når startskuddet lyder, skal du IKKE søge dækning. Bevæg dig i stedet i samme retning som de andre løbere, men læg ikke for hårdt ud og hold dit tempo stabilt.

▶️ Efter løbet
Det virker måske lidt mærkeligt, at løbe efter at have løbet - men det er altså en god idé at "jogge af". På den måde får du musklerne til at slappe langsomt af (de er måske stadig ved at komme sig over chokket fra startskuddet).

Selvom dét at strække ud ikke forebygger ømhed, så oplever de fleste, at stræk af musklerne i læg, haser, forlår og baller er behageligt og får dig til at gå mindre stift, når du efterfølgende skal modtage din hyldest fra alle omkring dig. Er du i tvivl om, hvordan du strækker ud, kan du finde inspiration her: bit.ly/udstrækning

▶️ Dagen derpå
Nu er du forhåbentlig blevet ordentligt fejret som den sande løbekonge eller dronning, du er. Hvis du føler dig meget øm i især læggen, så kan du lægge is på og strække musklen let.

Selvom du måske mest har lyst til at blive tungt siddende på din lokale trone i dag, så er det en god idé at holde kroppen i gang med en gåtur, lidt svømning eller andet, der får blodcirkulationen i gang. Din krop fortjener at blive anerkendt og belønnet for den royale indsats, du leverede i går. 👑

#viholdermenneskeribevægelse #royalrun #danskefysioterapeuter #bevægdigforlivet
... See MoreSee Less

Vis på Facebook
·Del